En el marc del seu compromís amb la col·laboració i l'enfortiment de la xarxa universitària lasal·liana internacional, La Salle-URL ha participat en la reunió del Consell de la regió Europa i Betlem de la International Association of La Salle Universities (IALU), celebrada a La Salle Campus Madrid. La trobada ha reunit representants dels vuit centres d'educació superior de La Salle que formen part de la regió Europa i Betlem de la IALU, amb l'objectiu de compartir projectes, analitzar els principals reptes de futur i definir les línies estratègiques del nou trienni 2026-2029.
La reunió ha estat la primera sessió presencial liderada per Philippe Choquet, director general d'UniLaSalle, des del seu nomenament al capdavant de la regió, en substitució de Josep M. Santos, director general de La Salle-URL, que al desembre va assumir la vicepresidència de la IALU durant l'Encuentro XIV. Tots dos han formalitzat el traspàs de responsabilitats i han compartit les principals conclusions i acords del Consell General de la IALU, celebrat recentment a Nova York.
Així, els membres del Consell Regional han donat la benvinguda a Bethlehem University com a nou centre integrant de la regió Europa i Betlem, després d'haver format part fins ara de la regió RELAN, així com a Nathalie Bourdier, futura responsable d'educació superior de La Salle France, que assumirà el relleu del Gmà. Jacques D'Huiteau.
Durant la jornada, els representants de les universitats participants han compartit les principals novetats i projectes impulsats als seus respectius campus durant el segon semestre del curs acadèmic. També s'han presentat les darreres novetats de la Regió Lasal·liana Europa Mediterrània (RELEM), a càrrec del Gmà. Joël Palud, conseller general de la regió.
Un dels punts centrals de la trobada ha estat la definició de les prioritats estratègiques per al període 2026-2029. Entre els objectius acordats destaquen l'enfortiment de la comunicació i la governança regional, l'impuls de la internacionalització, la promoció de projectes i fons europeus, el reforç de la capacitat d'incidència institucional i el desenvolupament d'un programa europeu compartit de lideratge, identitat i formació.
La trobada ha conclòs amb un reconeixement especial a les persones que han contribuït al desenvolupament de l'educació superior lasal·liana a la regió durant els darrers anys. Entre elles, el Gmà. Jacques D'Huiteau, després d'una extensa trajectòria com a responsable de tutela a La Salle France; el Gmà. Maxi Nogales, que deixarà la presidència de La Salle Campus Madrid en finalitzar el curs acadèmic; i el Gmà. José Andrés Sánchez, pel seu lideratge en el desenvolupament i la implantació de la nova Carta d'Identitat d'una Institució Universitària Lasal·liana Europea.